Artikel om mikroövertalning
Att sökmotoroptimering kan generera trafik är nog de mest inbitna övertygade om, men hur det skapas är nog en av de mest mörkade bitarna. I sedvanlig ordning så satt jag och letade efter lite affärsinformation när jag, åter igen, snubblade över en kort artikel om förbannelsen över att SEO utnyttjar social media, då information ska skapas i ett så perverst sätt att det måste kallas kommersiellt, buhu.
Artikeln är titulerad SEO Shenanigans Pose a Clear and Present Danger to Social Media och vad författaren vill påpeka är att bloggar och resurser som Digg, Wikipedia gärna får användas, men inte som primärt arbete för att lyfta sökresultat, utan SEO-syftet ska ses som en bieffekt.
Som komikerparet Filip och Fredrik skulle ställa frågan: -Bra eller anus?
Andra bloggar om: sökoptimering, sökmotoroptimering, Social Media, SEO, Digg, Wikipedia, Filip och Fredrik
Artikeln är titulerad SEO Shenanigans Pose a Clear and Present Danger to Social Media och vad författaren vill påpeka är att bloggar och resurser som Digg, Wikipedia gärna får användas, men inte som primärt arbete för att lyfta sökresultat, utan SEO-syftet ska ses som en bieffekt.
Som komikerparet Filip och Fredrik skulle ställa frågan: -Bra eller anus?
Andra bloggar om: sökoptimering, sökmotoroptimering, Social Media, SEO, Digg, Wikipedia, Filip och Fredrik
Kommentarer
Trackback