Sim sa la bim och så var Sesam poff

image9
Den härskarlystna Schibsted klanen med det främsta varumärket Aftonbladet har ju som bekant bestämt sig för att försöka äga sönder den svenska webben så mycket det bara går, men får för en gångs skull inse att det inte går alla gånger.
Försöken att skapa den svenska sökmotorn Sesam var beundransvärd, men när de svenska internetanvändarna bara bryr sig om en sak i synnerhet - resultat, så var projektet dömt att misslyckas.
Vem vill söka efter gamla Aftonbladet artiklar när man får mycket precisa resultat i Google - vilket också Sesam insåg och la mestadelen av sin budget på att köpa Adwords i Google för att få trafik!!!
"På grund av ekonomiska problem lägger Sesam (red anm: LÄS AFTONBLADET ARKIVET) ned utvecklingen av sitt eget webbindex, och ska i stället köpa in index från en partner (red anm: LÄS GOOGLE)"
Idiotiskt vågat, men nu får Sesam och Schibsted smaka på lite brödsmulor från Google och jag antar att man tar upp jakten på Eniro, där titeln står på spel - vem kan gömma den organiska listan bäst och få folk att luras mest att klicka på reklamen?
Andra bloggar om: , , , , ,

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0